De eerste zonnestralen en rotte eieren lucht - Reisverslag uit Devonport, Australië van Susan en Pauline - WaarBenJij.nu De eerste zonnestralen en rotte eieren lucht - Reisverslag uit Devonport, Australië van Susan en Pauline - WaarBenJij.nu

De eerste zonnestralen en rotte eieren lucht

Blijf op de hoogte en volg Susan en Pauline

19 November 2014 | Australië, Devonport

Dag allemaal,

Inmiddels zitten onze 6 weken Nieuw-Zeeland er bijna op. Morgen 20 november vliegen we door naar Cairns, Australië. Op naar de zon! Daar zijn we wel aan toe. En hopelijk wat minder Duitsers. We merkte de eerst 3 weken al dat er veel waren, maar na 6 weken komen ze echt onze neus uit! Het zijn er zoveel dat in hostels zelfs tegen ons Duits wordt gepraat, omdat ze er vanuit gaan dat iedereen Duits is. Maar volgens bronnen zijn er in Australië ook wat andere nationaliteiten. Zin in!

Vanuit Wellington zijn we doorgereisd naar Palmerston North, hier was toch werkelijk niks te beleven!

Door naar Napier. Hier hadden we eindelijk warm weer! De jassen konden uit, we werden weer helemaal gelukkig. Hier hebben we een wijntour gedaan met opa Ferg, hij is nogal op leeftijd. We kregen die dag een privé tour door het gebied rondom Napier. We kregen het gevoel dat we door de wijnvelden van Toscane aan het rijden waren. De omgeving was prachtig en Ferg was lekker aan het vertellen. Hij gaf aan dat we hem maar moesten aanspreken als we het niet begrepen wat hij zei, maar vaak knikte we maar gewoon ja om ons een extra uitgebreide uitleg te besparen. Tijdens de tour hebben we nog een stop gemaakt bij een aardbeienkweker en een honingfarm.
In Napier hebben we ook onze eerste kiwi gezien (voor de mensen die het niet weten, dit is een vogelsoort die alleen in NZ voorkomt. Google maar even). Achter glas wel te verstaan, maar we hebben hem gezien.

Volgende stop Taupo. Hier hebben we een Skydive gedaan! Kostte een godsvermogen, maar was het waard. Wat een ervaring. Het gaat allemaal super snel, voor je het weet sta je alweer op de grond. Dus we moeten het zeker nog een keer!
In Taupo zijn we ook naar hotpools geweest. Het water in de pools komt uit het vulkanische gebied. Dus lekker heet, max 40 graden. Bijna brandwonden opgelopen, maar we moesten het uitproberen want we hadden er tenslotte voor betaald.

Vanuit Taupo zijn we naar het heerlijk ruikende Rotorua gegaan (door de zwavelwaterstof in de lucht ruikt het hier bijna altijd naar rotte eieren). Door een overboeking in het hostel hadden we i.p.v. een 8 persoonskamer een privé kamer! Mét eigen badkamer én handdoeken. Zo wat waren wij gelukkig, we konden niet stoppen met glimlachen. In Rotorua hebben we Thermal Wonderland bezocht. Dit is een park met verschillende meertjes in prachtig felle kleuren, mudpools en waterspuwende geisers. We begonnen de dag bij de geiser, dit was echt verschrikkelijk toeristisch. Toen de tribune vol zat begon de act. Een medewerker van het park gooide 2 zakken natuurlijk zeep in de geiser en ja hoor! De geiser ging water spuwen. Jammer dat het zo in scène is gezet. Daarna gewandeld door het park waar we 3 Fransen ontmoet hebben. Was erg leuk om een dagje mee op te trekken. Nu hebben we mooi wat logeeradresjes in Parijs hihi. In Rotorua hebben we ook nog een Maori show bijgewoond waar ze een haka (dans) show opvoerde. De groep van 100 Japanners die vooraan zaten, uiteraard alles weer filmde en fotografeerde op de iPad, zaten er lekker doorheen te praten. Daardoor werd de show een paar keer onderbroken om hen toe te spreken. Het zijn ook altijd de zelfde.

Op naar de Bay of Islands, dit is het noordelijkste gedeelte van NZ. We hebben hier een weekje in Paihia vertoeft. Hier was het eindelijk lekker weer en konden we in bikini! We begonnen met een boottrip door de Bay of Islands. Een prachtige trip langs de eilanden. Hier hebben we geprobeerd met wilde dolfijnen te zwemmen. Toen het het zover was gingen we met 25 man het water in. Maar voordat iedereen een wetsuit aanhad en in het water lag, waren de dolfijnen alweer weg. Wat een flop. De volgende dag hadden we een trip maar Cape Reinga geboekt. Dit is het topje van het Noordereiland, best een afstand dus we werden dan ook om 7 uur 's ochtends al opgehaald. Vanuit het topje hebben we even naar Misha in Australië gezwaaid, het is tenslotte aan de overkant. Toen op naar de duinen. Van afstand leek het een beetje op Schoorl, maar toen we de duinen op moesten lopen met ons sandboards leek het wel de Mount Everest, wat een heuvel! Sandboarden was echt super vet! Met een snelheid van 40km/h naar beneden, met je buik op het board. Uiteraard omhoog voor nog een rondje. Maar na 2 keer was het genoeg. Onze conditie is na 5 weken hard achteruit gegaan, dat bleek maar weer. Op de terug weg reden we met de bus over the 90 mile beach. Met de speakers op 100 scheurde de chauffeur met 80 km/h over het strand en door het water. Dat we nog leven is een wonder.

De opvolgende dagen hebben we een beetje gechillt, op een plek als Paihia is dat niet verkeerd.

Binnen 4 uur waren we met de bus weer aangekomen in Auckland. Hier hebben we een wandeling door de stad gemaakt. En eindelijk gewinkeld! 5 weken naar uitgekeken en eindelijk konden we even shoppen. Even wat inkopen gedaan voor Australië.
Vanuit de haven hebben we 1 dag de Ferry gepakt naar Devonport, een rustige wijk aan het water. Hier hebben we vanaf Mt. Victoria wat mooie kiekjes gemaakt van de skyline. Ook hebben we in Devonport onze eerste fish&chips gegeten in NZ. Beter laat dan nooit!
De laatste dag hebben we nog een filmpje gepakt in de Auckland Cinema. De film heette 'the Dead Lands'. Het ging over de Maori's, dus het leek ons wel interessant. In 100 min tijd hebben we alleen maar gevechten, speren, bloed, bloed, bloed, ledematen en agressieve Maori mannen gezien. Suus heeft de gehele film met een sjaal voor haar gezicht gezeten. Wat een verschrikkelijke film. We hadden op een kleine beetje romantiek gehoopt maar helaas.

Nu op naar Australië! We beginnen in Cairns en reizen vanaf daar naar beneden richting Sydney.

Tot snel allemaal.

Misha:

Super leuk verhaal meiden. Nu kunnen we bijna meeten in Aussie. Tot snel xx

• 19 November 2014 - 08:12

Marian Jurrius:

Hey meiden, wat een leuk verhaal. Kunnen jullie het nog wel behappen? Zoveel meemaken in die weken? Het lijkt wel een droom. Maar mooi om mee te zien/ lezen waar jullie allemaal naar toe gaan. Groetjessssss

• 19 November 2014 - 09:39

Nancy:

Zijn er nu alweer 6 weken voorbij? Jullie hebben echt veel gedaan!
    Leuk dat jullie ook even naar Misha gezwaaid hebben haha;)

Goede reis naar Aus meisjes! Kus

• 19 November 2014 - 12:11

Henk Valk:

Schitterend verhaal.Wel een hoog reistempo zeg.Jullie zien veel.Krijg een beetje het gevoel mee te reizen .
    Houden zo meiden.
    Goede oversteek naar Aus.

• 19 November 2014 - 15:43

Anouk:

Hello ladies,

De tijd vliegt voorbij als je het leuk hebt.
    Leuk om te lezen dat jullie genieten!!

Op naar Australië....
    Voor Suus is het aftellen ook begonnen voordat Owen komt... nog een paar weekkies volhouden!!
    Groetjes aan Mies, een dikke knuffel!

En een goede reis! XXXX

• 19 November 2014 - 17:17

Carla:

Lieve meiden,

Wat een belevenissen, en dan zijn jullie nog maar 6 weken op pad !
    Veel plezier in Australië en ik hoop natuurlijk stiekem dat ik jullie nog : )

knuffels

Carla

• 19 November 2014 - 17:33

Marja:

Gaaf meiden!
    Leuk geschreven veel plezier in Australië
    X

• 19 November 2014 - 17:55

Anita En Bram Uit Santpoort-Zuid :

Lieve Susan en Pauline ,

He . he eindelijk een berichtje van ons !!
    Wat hebben jullie al veel meegemaakt , gezien en wat vliegt de tijd !!
    Morgen naar Australie . Wat geweldig .
    Ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben . SUPER !!
    We blijven het vanaf nu , goed volgen , dus blijf ook aub zo leuk schrijven , het is net of er af en toe bij bent .
    Lieve groeten van ons , kus Anita en Bram uit Santpoort- Zuid

• 19 November 2014 - 18:37

Desiree Vleugels:

Haai there,
    wat een super verslag weer meiden ik geniet weer volop mee hoor met jullie!!
    Dat sandboarden vet cool maar die skydive slaat echt alles wat gaaf zeg......
    Tof dat jullie ook al was het achter glas toch een kiwi vogel gespot hebben daarvoor ben je toch in Nieuw Zeeland:)
    Nou op naar het volgende avontuur down under kijk alweer uit naar een volgend reisverslag goede reis naar Cairns.
    Vanaf een Schoorls duin have fun meiden en geniet en Susan ik begrijp dat je vriendje gauw over komt wat zal je hem gemist hebben, fijn dat jullie een tijdje samen kunnen zijn.
    Liefs xx Desiree

• 11 December 2014 - 09:05

Anneke:

Hoi meiden,
    Wat leuk en voor mij heel herkenbaar jullie verhalen.
    Jullie kunnen gerust nog en keer naar NZ gaan hoor, er is nog veel meer tezien.
    En ietsje later misschien, dan is het warmer.
    En de nutella, daar heb ik ook potten van op.
    De Jappanners zijn wij ook tegen gekomen ,in grote getalen.
    Wij vonden dat zo opvallend dat wij ze gefotograveerd hebben , leuke foto geworden.
    Ik kijk uit naar jullie verslag van Australie, en de andere landen die jullie gaan bezoeken.
    Veel plezier, en geniet van de vele mensen die je onderweg tegenkomt.
    Dit zal een reis worden om nooit meer te vergeten

Susan groetjes van je collega Anneke.