Zweetsnorren en gluurders - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Susan en Pauline - WaarBenJij.nu Zweetsnorren en gluurders - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Susan en Pauline - WaarBenJij.nu

Zweetsnorren en gluurders

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Susan en Pauline

10 Oktober 2014 | Singapore, Singapore

Haaaaay Allemaal,

Inmiddels is het dag 3 van onze reis. We hebben de afgelopen dagen rondgehangen in Singapore. En wat is het hier heet!!!! We lopen al dagen met een zweet snor, zweet rug, zweet nek, alles zweet! De hele dag ruiken we onszelf, maar dat hebben we maar geaccepteerd. We beginnen onszelf al een beetje aan te passen aan het nieuwe leventje als backpackers.

De vlucht was goed gegaan en kwamen volgens schema aan in Singapore. Nu stonden we er alleen voor. We keken even om ons heen en dachten, oké nu gaat het echt beginnen. (Toen we helemaal bepakt op pad gingen zeiden we tegen elkaar we kunnen nog terug, maar we wilde het toch maar een kans geven haha)

We waren 7 uur in de ochtend aangekomen, waardoor we een nacht hadden overgeslagen. We hadden besloten om naar Sentosa Island te gaan. Een eiland onder het centrum. Dit eiland is omgetoverd tot 1 groot disneyland. Echt verschrikkelijk om te zien hoe een land als dit zo'n mooi eiland zo kan verpesten. Gelukkig was er ook een stukje strand, waarschijnlijk ook aangelegd, waar we lekker hebben gelegen en gezwommen.

De eerste dag viel ons direct op dat er hier bijna geen westers persoon op straat loopt. Het enige wat je ziet is een enorme hoeveelheid chinezen en erg veel indiers. De indiers wekte de eerste dag al onze irritatie. Staren dat ze doen! Zelfs verlept, zonder make-up en een haar in een vette knot konden ze het niet laten om ons ongegeneerd te begluren.

Dag 2 zijn we begonnen in het MacRitchie reservoir. Een groot natuurgebied dat tegen de stad aan ligt. Hier hebben we een uurtje gewandeld door een soort van jungle. Onderweg hebben we een leguaan gezien, helemaal gecamoufleerd, Pauline ging er bijna opstaan en sprong toen gillend om hoog, lichte hardverzakking. En we hebben aapjes gespot! Het waren van die kleine grijze apenheul aapjes, heel leuk, ze bleven ook echt rustig zitten voor fotograaf Susan. Daarna hebben we de binnenstad bekeken en zijn we in Chinatown geweest. Bizar gezicht hoe groot verschil dat is. Zodra je een stap zet in de chineese wijk, komt er direct een walm van afval en andere onaagename geuren je tegemoet. En zien de gebouwen er een stuk slechter uit. Rondom de wijk staan gigantische wolkenkrabbers als bewakers te kijken naar de wijk. 'S avonds zijn we naar de Marina Bay Sands geweest. Het bekende gebouw van de stad. Wat een geweldig uitzicht!

Je kon naar boven voor 23 singapore dollars, maar wij gierige hollanders vonden dat natuurlijk veel te duur, dus toen werd ons aangeraden naar de skybar te gaan. Dus wij naar boven, het allergoedkoopste drankje besteld á 8 sd en lekker veel foto's gemaakt van ons zelf. Er stonden allemaal van die mensen die zichzelf heel wat vinden ons lachend aan te staren. Maar schaamte kennen we niet meer, dat ben je al kwijt zodra je het vliegtuig uitstapt.

Deze dag was een dag vol bizarre overgangen en verschillende indrukken. In welke gebied je ook bent, de wolkenkrabbers blijven altijd op de achtergrond.

Vandaag hebben we wat rondgehangen in Little India, wat ons op viel is dat de indiers hier een stuk beleefder zijn en ons helemaal niet nagluurde. Wat een verademing! Daarna nog even naar Orchard Road, 1 grote winkelstraat met werkelijk alle merken en ketens die je je maar kan voorstellen. Waar die mensen het geld vandaag halen geen idee, maar het kan hier worden uitgegeven.

Na 3 dagen zijn we er wel aan toe om weer lekker door te gaan met onze reis. Leuke stad, zeker een aanrader wanneer je hier een tussenstop maakt, maar na een paar dagen heb je het wel gezien.
We kijken er naar uit lekker naar Nieuw-Zeeland te gaan. Lekker naar de kou. Raar dat we er nu al naar verlangen.

Nou tot later!!

Liefs ons.

• 10 Oktober 2014 - 10:27

Judith:

xxx

• 10 Oktober 2014 - 10:35

DESIREE VLEUGELS:

Hoi meiden,
    Wat super leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Zo word jullie wereld reis ook een beetje onze reis door de wereld.
    En wat hebben jullie al veel beleefd zeg in drie dagen tijd!! Moest al lachen bij de kop zweetsnorren en gluurders dacht in eerste instantie bij zweetsnor is 1 of ander beestje van daar!
    Nu op weg naar jullie volgende bestemming kijk al uit naar jullie volgende verslag, leuk beschreven en te lezen.
    Heel veel plezier weer met jullie fantastische reis lieve groetjes Desiree.

• 10 Oktober 2014 - 10:44

Jessica:

Wat leuk om te mogen delen in jullie verhalen. Ontzettend leuk geschreven! Ik kan mij voorstellen dat jullie uitzien naar iets koudere temperaturen. Geniet van alles wat jullie zien en doen! Liefs Jessica

• 10 Oktober 2014 - 11:12

Else De Vries:

jeetje. Wat een belevenissen al. Jullie schrijven leuk. Je waant je echt in Chinatown etc. Have fun. Wij gaan jullie zeker volgen. Xx Else

• 10 Oktober 2014 - 11:12

Carla:

Leuk om jullie verhaal te lezen meiden, wat een belevenissen !
    dikke knuffel !!

Carla

• 10 Oktober 2014 - 11:47

Lisa Jansen:

Hoi meiden!
    leuk om jullie avonturen te lezen en zoooooo herkenbaar!
    Ik verbleef in Little India en vond het daar al vies. En ik vond Chinatown juist een verademing!
    Maar die warmte is zo herkenbaar, pfffff echt vies.
    Heeeeeeeel veel succes en plezier en geniet er lekker van!
    Liefs, Lisa

• 10 Oktober 2014 - 11:48

Henk Valk:

Lieve wereldreizigers,
    Jullie verslag bracht ons helemaal in Singapore.
    We zien uit naar het volgende en een goede reis naar New Zeeland
    O en O

• 10 Oktober 2014 - 14:41

Nancy:

Zelfs als jullie stinken, een zweetsnor hebben en een vette knot zijn jullie onweerstaandbaar (l).
    Goede reis naar Nieuw-Zeeland xx

• 10 Oktober 2014 - 15:53

Jorina Schipper:

Hallo Susan en Pauline,
    Wat een belevenissen allemaal al.
    Maar dit wordt alleen maar meer.
    Lekker genieten en nog veel plezier.
    Lieve groetjes van de schippertjes

• 10 Oktober 2014 - 16:57

Linda:

Heerlijk verhaal meiden, met een grote smile op mijn gezicht zit ik dit te lezen haha. Zo ken ik jullie! ;)
    Hupp op naar Nieuw Zeeland! Goede reis xx

• 10 Oktober 2014 - 21:39

Marjan:

Wat een leuk verslag!! Wij gaan jullie volgen. Nu weer een (koud) avontuur in Nieuw-Zeeland. Zet 'm op. groetjes, Klaas en Marjan

• 10 Oktober 2014 - 22:00

Anita De Wit :

Hallo reizigers
    Wat een belevenissen al, nu in New Zealand aangekomen denk.

• 10 Oktober 2014 - 22:10

Nel Kooij:

wat maken jullie al veel mee ik kijk nu al uit naar jullie volgende belevenis. Dat in nieuw-zeeland goede reis gr

• 11 Oktober 2014 - 00:06

Lotte Sarah:

Leuk om te lezen! Voorlopig niet naar de bibliotheek voor reisverhalen!

• 11 Oktober 2014 - 00:06

Lotte Sarah:

Leuk om te lezen! Voorlopig niet naar de bibliotheek voor reisverhalen!

• 12 Oktober 2014 - 14:25

Mara:

Oeeeh klinkt allemaal toff, veel plezier xxxx

• 12 Oktober 2014 - 19:07

Ria Vredenburg:

hallo meiden
    wat een mooi verslag.
    kijk al uit naar het volgende.
    heel veel plezier,
    lfs opa en oma xxxxx

• 13 Oktober 2014 - 18:55

Marja:

leuk hoor meiden. Dat gaat goed, gewoon genieten.
    Gr Marja

• 15 Oktober 2014 - 17:33

Jantina:

Hey meiden!!

Super leuk om jullie avonturen te lezen! Ben benieuwd wat jullie ondertussen uitgespookt en meegemaakt hebben!

liefs 10

• 23 Oktober 2014 - 20:28

Karin Groot:

Hoi Meiden,

Wat een eerste mooie stap in de wereld hé, fantastisch vol verwachting wacht ik de verslagen af van Nieuw Zeeland. Prachtig Land en veel te zien en te doen. Ben je in ieder geval geen bezienswaardigheid die je aanstaren. Have fun en enjoy it.

Groet Karin Groot

• 29 November 2014 - 16:57

Jan Wessel:

Hallo Susan

Wat een fantastische reis , ik beleef het ook helemaal !
    Aan de koffietafel lees ik het voor, iedereen geniet mee hier in Angelapark.
    Susan pas goed op jezelf, Groetjes van Henk, Bep Jan , Han en van mij , Jan Wessel