Hemel, Hel en Bliksemschichten - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Susan en Pauline - WaarBenJij.nu Hemel, Hel en Bliksemschichten - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Susan en Pauline - WaarBenJij.nu

Hemel, Hel en Bliksemschichten

Blijf op de hoogte en volg Susan en Pauline

11 December 2014 | Australië, Petrie Terrace

Dag allemaal!

Onze eerste drie weken Australië zitten er alweer op! We zijn inmiddels in Brisbane, waar vandaag ook Owen is aangekomen!

We zijn ons Australië avontuur gestart in Cairns, waar de hitte ons direct tegemoet kwam toen we het vliegtuig uitstapte. Wat is dit toch weer een compleet andere wereld. Andere natuur, andere mensen en andere temperaturen. In Cairns hebben we gelijk de portemonnee open getrokken en alle tours en hostels vanaf daar naar Brisbane geboekt. We hebben een strakke planning! Vooral Pauline vind dit erg fijn met haar neurotische trekjes. Het was jammer om weinig speling te hebben, maar de planning was nodig aangezien Owen 11 december in Brisbane aan zou komen.

In Cairns zijn we de tweede dag gelijk met de catamaran het Outer Great Barrier Reef opgegaan. Hier hebben wij gesnorkeld, met onze sexy stingersuits. Het is nu kwallenseizoen dus moesten we een dunnere variant van een wetsuit aan. In het begin waren we nog wat bang voor de visjes, ze komen echt super dichtbij je, maar al gauw waren we gewend. Het koraal en de vissen waren prachtig. We hebben zelfs een haai en een schildpad gezien! Tot nu toe is dit echt de mooiste plek waar we gesnorkeld hebben. De keren erna vielen allemaal tegen, we stellen nu al hoge eisen!

Na Cairns zijn we met de bus en de ferry naar Magnetic Island geweest. Susan was in de hemel beland, Pauline in de hel. Op dit eiland zijn heel veel dieren te vinden. De eerste dag begon in de Koala sanctuary. Met 25 man zaten we in een kringetje, om de beurt werden de diertjes gebracht zodat iedereen ze vast kon houden en op de foto kon. Waaronder met een slang en een schildpadje. Susan maakte van de gelegenheid gebruik. Pauline hield het bij het fotograferen. Met als klapper op de vuurpijl mocht Susan een koala vasthouden voor $16 incl lelijke souvenirfoto. Na de dierenshow hebben we een wandeling gemaakt en heeft wederom alleen Susan de wilde wallabies gevoerd. Helaas na 2 nachten moesten we het eiland verlaten, achteraf zeker de moeite waard geweest om langer te blijven. Maar helaas, de planning liet het niet toe.

Vanuit daar doorgereisd naar Airlie beach. Hier zijn we op een zeilboot gestapt voor een 2 dagen/2 nachten tour naar de Whitsundays. Op de zeilboot sliepen we met 30 man. Wij hadden een tweepersoonsbed, maar 10 cm boven onze neus hing een hangmat met een jongen van 80 kilo, aan zijden draadjes. We werden beide claustrofobisch, waardoor we om de beurt op het dek hebben geslapen. De plek was prachtig, alleen de ondergrond iets aan de harde kant. Het snorkelen viel tegen, de bedden waren slecht en het eten was ook slecht. Kortom top uitje! De omgeving, het zeilen met de boot en Whitehaven beach hebben gelukkig veel goed gemaakt.
Na de boottour heeft Pauline nog een vlucht over de Whitsundays gemaakt. Echt prachtig! Sommige van jullie zullen de Facebook foto's wel gezien hebben.

Op maar de volgende tour, Fraser Island. We vertrokken vanuit Hervey Bay voor een 2 daagse tour. Na de Ferry werden we opgehaald met een 4WD bus voor een hobbelig ritje. We reden door het zand en bij elke heuvel vlogen we een meter de lucht in. We hebben veel mooie dingen gezien op het eiland, met als hoogtepunt Lake Mckenzie, een prachtig meer met tropisch wit zand. Ook hebben we nog 3 dingo's mogen spotten! Op het oog zien ze er uit als lieve honden, maar in werkelijkheid zijn ze levensgevaarlijk. Overal wordt je gewaarschuwd en je mag absoluut niet alleen lopen. Gelukkig zaten we veilig in de bus. Op de terug weg naar ons hostel hebben we ook onze eerste wilde kangaroo's gezien! Ze stonden gewoon bij mensen in de voortuin, hoe cool.

In onze drukke planning hadden we toch nog tijd voor ontspanning. We hebben twee dagen doorgebracht in het surfplaatsje Noosa, waar we onze eerste surfers hebben gespot! We hadden het idee om lekker in de zon te gaan liggen, maar toen het zover was om te zonnen kwam de regen. Het kwam met bakken uit de lucht. Daar ging onze zonsessie.

Nu we in Brisbane zijn regent het nog steeds. Enorme hoosbuien, donkere luchten, gedonder en geen verticale maar horizontale bliksemschichten. Vanaf het dakterras van het hostel hebben we een adembenemend uitzicht op dit spektakel.

Vanaf Brisbane scheiden we tijdelijk onze wegen. Pauline gaat tot kerst vertoeven aan de Gold Coast, waar ze onder andere een week op surfkamp gaat. Susan en Owen hebben nog geen plannen, maar zullen zich zeker vermaken. Eindelijk tijd voor een beetje ontspanning na al die tours.

Kerstavond ontmoeten we elkaar weer, om 25 december samen met Misha (een goede vriendin van thuis) kerst te vieren en op de boerderij te kijken waar ze werkt. We kijken er erg naar uit om haar weer te zien na 3 maanden en om samen kerst door te brengen.

Wij wensen onze lieve trouwe lezers alvast een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar toe. Tot in 2015!

Liefs Susan en Pauline.

En ook een groet van Owen.

• 11 December 2014 - 12:05

Misha:

Yeaaahh spent Christmas together!!

• 11 December 2014 - 12:06

Anita De Wit:

Nou wat een mooie avonturen hebben jullie weer meegemaakt.
    Nu even ieder zijn eigen weg.
    Susan een mooie tijd samen met Owen.
    Ik wens jullie prachtige kerstdagen en tot in het nieuwe jaar xxx

• 11 December 2014 - 13:06

Lia Groot:

wat weer een leuk stukje meiden.En weer veel gezien en meegemaakt.
    Suus geniet van je tijd met Owen.Jullie ook fijne feestdagen en een goed begin
    in 2015 ! Groetjes aan Misha.

• 11 December 2014 - 15:09

Jorina :

Susan en Pauline,
    Wat weer een leuke en spannende avonturen. En jullie maken weer genoeg mee. Leuk Susan dat Owen er is. Geniet van het samen zijn met de kerst en veel plezier nog! Groetjes aan iedereen xxxxx

• 11 December 2014 - 17:31

Anita En Bram Rijbroek:

Lieve Susan ,Owen en Pauline ,

Wat een mooi /leuk/spannend reisverslag hebben jullie weer geschreven !!
    En ... wat een prachtige //lieve//leukew foto's .
    Susan .. fijn datv Owen er weer is he !!
    En ... Carla ( je moeder ) is toch ook ergens in Australie ?
    Of is ze inmiddels alweer thuis ?
    Hier is het momenteel koud / herfstachtig weer , dus jullie missen niets .
    Jullie een mooie decembermaand /feestmaand gewenst .
    Lieve groeten van ons , Anita en Bram .

• 11 December 2014 - 18:44

Martine:

Tjee wat maken jullie toch veel mee en wat een mooie foto`s weer! Susan geniet samen met Owen. Jullie ook fijne kerstdagen en een goed begin voor 2015!!!

• 11 December 2014 - 22:35

Desiree Vleugels :

Hee Meiden,
    Wat een avonturen weer zeg!! Het blijft voor het thuisfront leuk om te lezen je beleeft zo echt jullie reis mee.
    Op dit moment regent hagelt en stormt het hier dus wat dat betreft missen jullie niks hoor. En die buien bij jullie zullen waarschijnlijk sneller wegtrekken als hier.
    wat fijn Susan dat je vriendje er is ik wens jullie super mooie weken samen dat word genieten. En voor jullie alle vier gezellige kerst dagen en een prachtig nieuw jaar met fantastische belevenissen.
    En ik ik kijk alweer uit naar het volgende mooie verhaal!
    Lieve groetjes xx Desiree.

• 13 December 2014 - 13:43

Carla:

Weer een prachtig verhaal meiden !!
    Ik heb ook een stukje van Australië mogen meemaken, en inderdaad wat een prachtig land !

Liefs en dikke knuffels,

Carla

• 14 December 2014 - 19:39

Nel Kooij:

Wat hebben jullie weer mooie verhalen dat is echt genieten. Ik wens jullie fijne feestdagen en een spetterend nieuwjaar tot 2015 lieve groetjes nelkooij